Alla kommentarer avKonstapelFarva

A Bittersweet Life2005-11-28
Svag 4a.. men ja, snygg och lagom rå.

The Myth2005-11-28
bättre än Tuxedo i varje fall...

Kicking & Screaming2005-10-06
Om Ferrell fortsätter att slösa bort sin talang på att medverka i fler av dessa skräpfilmer (som Bewitched, Superstar mm) så kommer jag snart inte att gilla honom längre..

Lords of Dogtown2005-10-06
Berättar historien och rätt så underhållande, men skådespelaeriet övertygar inte. Speciellt eftersom dom inte kan åka skateboard, och det skulle väl ändå vara det som det skulle handla om!? Svag 3a.

Svart katt, vit katt2005-09-16
rätt skön ibland, men rätt seg oxå...

Spanglish2005-09-16
3an är svag...

Very Bad Things2005-09-16
Klockren!.. sätter man 1a på den här filmen så kan man ju gå och anmäl sig till Feministisk Initiativ (FI) direkt, eller så kan man titta på Björnes magasin på tv å skratta ihjäl sig, då det verkar vara den enda humorn man förstår sig på. Den här filmen tillhör lätt top 20 komedier genom tiderna!

En förtrollad romans2005-09-16
Ferrell är fantastisk som vanligt. Om de hade klippt bort Kidmans roll helt och bara visat Ferrell så hade den fått en stark 4a, snudd på 5a i sin genre. Tyvärr så är hela häx-grejen bara jobbig och tråkig och den kan inte få mer än en a i slutbetyg.

The Doors2005-09-15
Grym! AntManBee måste trott att han skulle se en dokumentär.. Riktigt bra skildring av Morrissons liv detta.( Inte The Doors karriär, vem bryr sig om det.)

Familjen är värre2005-09-15
Ursäkta, men Hoffman och Streisand??!! Trodde det här skulle vara en komedi... Som den första filmen men utan humor.

Batman Begins2005-09-14
för mycke sliskiga kommentarer ("You should see my other car") å alldeles för lik Karate-kid... trodde den skulle vara mycke bättre.. Men en 3a kan den väl få vara värd.

(Sökarna)2005-09-08
Filmen med de överlägset flest klockrena replikerna! Suverän klassiker!!.. En guldgruva värd sköna miljoner... Hallå! Liam! DVD?!?! om inte för din egen skull så vore det en sammhällstjänst.. inte för att du e skyldig samhället nåt men ändå..

Superstar2005-09-07
superlöjligt... Ferrell skapar 2an på egen hand.. annars inte värd att betygsättas.

Crash2005-09-07
helt ok rulle... kändes lite lång, borde vart mer action så man slapp somna den sista halvtimmen.

Black River2005-09-05
Absolut inte Mohr's fel...

Seeing Other People2005-09-05
helt ok faktiskt.. tappar lite mot slutet.

King's Ransom2005-09-05
förutsägbart amerikansk dravel.. Mohr räddar den lite bara genom att visa sitt tryne.

Liftarens guide till galaxen2005-09-05
Totalt fel-castad... inget av humorn från boken kommer ju fram i filmen. Läs boken men skippa filmen..

Criminal2005-09-05
Skön Heist-rulle med årets sämsta slut.

Wedding Crashers2005-09-05
helt ok, lite fler garv så kunde de blivit en 4a.

40 Year-Old Virgin2005-09-05
Väldigt nära en 5a i genren! Hilarious!

Sideways2005-07-16
Aningen ologisk och överdriven till och från men ändå ärlig och intressant om inte annat. Det blir vinprovning ikväll... ;)

Kung Pow: Enter the Fist2005-07-16
första kvarten e ju faktiskt riktigt usel.. men den blir lavinartat roligare. Oowiiiioowiiii! Ngheffhnghneff!!

Life Aquatic2005-06-12
knappt genomlidlig.. inte ens ett leende fick den fram. Underligt då Murray och Wilson alltid lyckats förut. Trög meningslös film som bara visar hur gammal Bill Murray blivit.

The Terminal2005-05-03
förutsägbart sömnpiller.

13 Moons2005-05-03
Stormare frambringar en del sköna garv. Hyfsade prestationer över lag. Udda film som får medelbetyg.

Anchorman2005-04-22
Ett gäng gapskratt å några sköna gästspel. Inget av Ferells bästa men den har sina höjdpunkter!

Babylonsjukan2005-04-11
oj kom jag på ett nytt otd oxå.. SÅM betyder typ "en sånder dverg".. ;)

Babylonsjukan2005-04-11
Wow! en svensk film såm får en 3a!! måste vara nån slags rekord...

Bulletproof Monk2005-04-11
Haha! den får en 2a bara för att den var så dålig att man kunde skratta åt det.

« Föregående sidaNästa sida »