Alla kommentarer aviLEZ

Shaun of the Dead2005-02-08
Kul zombieparodifilm, men inte så fasligt mycket mer. Inget jag ser igen, men sevärd en gång i alla fall. Håller med ThaiOne om musiken! "It's not hiphop! it's electro!"

Kogänget2005-02-08
Mja, sådär, lite ojämn, och så var fighterna överdrivet långa och fantasifulla t.o.m för att vara en disneyfilm. En svag 3:a. Håller med Linde om de engelska rösterna dock.

Superhjältarna2005-02-08
Roliga filmreferenser, väldigt snyggt gjord. Skrattade ofta. Den var bättre än jag trodde!

Kalle och chokladfabriken2005-01-27
Suspiria: Vad jag förstått så har Burton och Depp varit tight sedan länge, men Manson som Wonka? Skulle varit väldigt intressant! De tidiga Mansonplattorna är ganska... vad ska man säga? "Burtoneska"? =)

Day After Tomorrow2005-01-14
Citerar Myra: "Gick ut på att folk skulle ringa varandra och tala om att det är dåligt väder". Klockren recension.

Moulin Rouge2004-09-02
Man verkligen känner hur denna film är som en ettrig 10-åring som inte kan lämna en ifred. Filmen borde dras in, på närmsta bakgata i 1900-talets Paris och slås medvetslös med en dammig flaska dekadent absinth.

Little Nicky2004-09-02
Jag tyckte den var helt OK för att vara i kategorin "hjärndöd komedi". Vill nog se den igen för att se om den var bra.

Bridget Jones dagbok2004-08-14
Hemsk.

Surf Nazis Must Die2004-08-14
Helt underbar.

Dark City2004-08-08
Ganska bra film, men postapokalyptisk?

Deep Red2004-08-08
Denna har jag hemma i videohyllan, minns inte om den var bra eller bara smått surrealistisk. Minns att fyllescenerna ute på gatorna var ganska vridna.

Full Metal Jacket2004-06-06
Klockren grabbfilm med tusentals citat som man kan slänga ur sig lite då och då. Praktisk. =) "Me love you long time!"

Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben2004-06-06
Att jag inte hade betygsatt denna film än! Klockren.

Skulls2004-06-06
Såg spännande ut när jag zappade lite igår, men FT tror en 2:a, så jag håller mig nog borta. :D

Iron Eagle2004-06-06
Förstår inte.. skulle hellre vara med i en snuffmovie.

De sju samurajerna2004-06-06
Kan inte relatera till allt i filmen, eftersom den dels är gammal, och dels är väldigt gammal. Men ändå tyckte jag den var väldigt bra. ***SPOILER*** Älskar scenen där de duellerar och slutar tvärt och en av dem faller.

Den stora flykten2004-06-06
Mycket spännande! Bra musik och bra skådespel. De lyckas till och med att få in lite humor utan att det känns allt för krystat.

Prinsessa på vift2004-06-06
brrrrrm.. "ciao", som Eddie Izzard recencerade den. :D

Blow-up – förstoringen2004-06-06
Min far sa att det var en p-rulle, så jag hade lite skumma förväntningar när jag såg den. =) Bra film dock.

Troja2004-06-06
Ok kids, tro bara inte att den är historiskt korrekt. =)

Rädda menige Ryan2004-06-06
Som Eddie Izzard sa: "What is our name again? Oh, yes: THE ALLIES!" Allierade, som i: "fler länder än bara Amerika". =)

Day After Tomorrow2004-06-06
Hjärndöd sommarkatastroffilm förutspår jag. Men jag ska nog se den i alla fall.. =)

Duellen2004-06-06
Yes! Blir tv-kväll i kväll. =)

Cannibal Holocaust2004-06-06
Förkastligt att döda ett djur för filmens skull, som tidigare nämnts.

Skattkammarplaneten2004-04-06
Kollade på denna samtidigt som Brother Bear, kan lätt säga att denna var bättre, fast så är jag 3D-gubbe också.

Fyra nyanser av brunt2004-03-08
"kopier"?

Once Upon a Time in America2004-02-24
"våldtäckter"? Är det ett ord?

The Grudge - Förbannelsen2004-02-10
Ingen koppling till TOOL´s låt? =)

Blade2004-02-05
nej, nej, och åter nej!

Johnny Mnemonic2004-02-05
bara för at Gibson skrivit boken.. =) Nu glömmer vi den här och väntar på filmatiseringen av neuromancer!

« Föregående sidaNästa sida »