Alla kommentarer avTaasty

Förr eller senare exploderar jag2015-04-27
Hur har jag kunnat missa denna film? Den är ju så fantastisk på alla sätt och viss. Jag minns inte senaste gången som en film fick mig att gråta så mycket som denna gjorde. En hyllning till livet och kärleken. Så hemsk men ändå en så vacker kärleks historia. Och slutet, jag älskar verkligen slutet. Ett extra plus för den grymma filmmusiken. Se den!!

Förr eller senare exploderar jag2014-12-30
Den bästa filmen jag sett detta året!

The Cove2014-12-18
Blandade känslor har jag efter att ha sett den. Man blir både förbannad, ledsen och vill göra ngt åt det här precis som ngn annan skrev. Man vill förändra och få fler att tänka till. Alla djur som hamnar i farozonen för slakteri är kanske utrotade inom en snar framtid om det fortsätter så här. Låt alla djur få leva i det fria.

Åter till Cold Mountain2014-12-04
Andra gången jag ser den, flera år sedan sist, och jag hade glömt hur mycket jag fullkomligt älskar denna filmen.

The Hunger Games: Mockingjay - Part 12014-11-27
Tyckte personligen att andra filmen var betydligt bättre, och bäst hittills i serien. Denna fångade mig inte på samma sätt. Men man fick se mer av Gale vkt var positivt, haha. I övrigt så är miljöerna och skådespeleriet det enda som tilltalar mig för storyn kändes lite tråkig. Hoppas den är bättre andra gången jag ser den. Men tills dess blir det en mycket stark tvåa. Så hoppas jag på att del 2 höjer sig ordentligt.

12 Years a Slave2014-07-24
En 5:a för den kanske viktigaste och mest hjärtskärande film som jag någonsin sett. Jag och mitt sällskap bröt ihop efter filmens slut och vi va nära att lämna salongen vid många tillfällen... Vkt beskriver ganska klart hur fruktansvärd och brutal vi tyckte att den var. Men såååå oerhört välspelad film, och så berörande ..varför Ejiofor inte fick en Oscar för sin skildring är för mig helt ofattbart!

Rio2011-12-03
Nja, hade svårt för den faktiskt...men visst funkar den att kolla på i brist på annat.

Scream 42011-10-28
den var riktigt dålig...och faktiskt lite rolig emellanåt...vkt inte en skräckfim ska vara..

Allt för min syster2011-10-27
Såå berörande. Den gick rakt in i hjärtat.

Killers2010-08-29
Nej va är detta för skit? Det mest komiska med filmen är ju hur sjukt "barnslig" den är om man tänker på alla scener som utspelas. Märks klart och tydligt att det är män som gjort filmen då man gärna överdriver med actionscenerna, som för övrigt är riktigt dåliga..Men det kanske jag är ensam om att tycka. Anyway, inte värd att se för fem öre, och jag tycker faktiskt det är synd att Heigl är med i den här filmen, vkt bottennapp!! Grym skådis är hon dock.

Män som hatar kvinnor2010-08-29
Vet inte riktigt var jag står i mitt betyg, det är en svår film att recensera om. Gillar ju inte direkt svenska filmer, men den här filmen var ovanligt bra. Ska bli spännande att se den internationella versionen, för att se om den kan utökas ngt eller helt enkelt bara sticka ut mer. Måste dock ge en eloge för skådespeleriet och för det faktum att den överträffade mina förväntningar. Mer än en 3a kan det dock inte bli.

Step Up2010-08-26
bara slutscenen förtjänar ju en 4a, därför blir det det :P

Saw VI2010-08-12
tyckte den va bättre än 5an...

Coach Carter2010-08-08
den blev bättre och bättre...sjukt inspirerande film, grymt att den är verklighets baserad. det blir en svag 4a, eftersom en trea är alldeles för lågt betyg för den här filmen. Extra plus för musik dessutom...

The Back-up Plan2010-08-08
Jag fullkomligt älskar den här filmen. Den hade något speciellt eftersom jag skrattade flera ggr och fick en feel-good-känsla genom hela filmen, vkt gillas skarpt. Dessutom älskar jag filmmusiken, så exra plus för soundtracket..och för att man gjort en sån här lagom mysig film som man bara vill se om och om igen :)

The Last Song2010-08-07
Faktiskt en helt okej film. Jag kan dock tycka att det är en något för "klen" kärlekshistoria, som inte håller samma mått som de andra filmatiseringarna av Nicholas Sparks romaner gjort. Men jag tycker definitivt att skådespeleriet var över förväntan. Riktigt bra, framförallt av Kinnear (pappan) men också av pojken som spelar Mileys bror i filmen, fan vkn grym skådis. Dem ggr man grät var när han grät, för fan vkn inlevelse han har..helt sjukt. Där har vi en framtida skådespelare i världklass, det är jag säker på. Sedan tycker jag också att Miley Cyrus gör det bra, vissa ggr känns det lite väl överspelat kanske...men over all så tycker jag att hon lyckas bra. Det blir en STARK 3a i betyg.

Blair Witch Project 22010-07-30
Nog den mest onödiga och sämsta uppföljare som någonsin gjorts...

Billy Elliot2010-07-25
underbar!

Crash2010-07-22
Så j*vla bra..en av de bästa filmer som någonsin gjorts. Såå fantastiskt välspelat och berörande att man nästintill sitter med gråten i halsen hela filmen igenom. Känslan som den förmedlar gör att den får en solklar femma!!

John Tucker Must Die2010-07-22
en svag 4a

Sophie Scholl - De sista dagarna2010-07-13
Ändrar från en trea till en fyra.

Instängd 22010-07-13
Blev också positivt överraskad. Uppföljare brukar inte hålla måttet, men denna är nästan bättre än första filmen. Slutet var riktigt grymt, blir nog en svag 4a även på denna.

Instängd2010-07-13
Tycker nästan också att den är värd en fyra...så ja det får bli en 4a haha.

Precious2010-07-13
En stark 3a, den var vidrig och rent ut sagt plågsam att kolla på. En riktigt hemsk film som hugger till i hjärtat. Grymt bra skådespeleri av samtliga, till och med Mariah Carey var trovärdig i sin roll.

The Invisible2010-07-13
Gillade den skarpt. Jag fastnade verkligen för den..antagligen för att den var ganska annorlunda. Sedan tycker jag att man lyckats fånga stämningen i filmen på ett jäkligt bra sätt, man sitter som fastklistrad ända till slutet. Definitivt sevärd enligt mig.

Valentine's Day2010-07-04
Var sämre än jag trodde, och allmänt tråkig. Det kändes som att man inte riktigt fick grepp om alla karaktärerna, vilket är ett måste i en sån här film. Det värsta är att den hade kunnat vara såå mycket bättre, och i jämförelse med Love Actually har den inget alls att sätta emot. Amerikanarna kan inte göra sådana här filmer, det blir bara fel. Jag hade velat ha en djupare film, med mindre karaktärer och med en riktig "love"-feeling men allt det där uteblev. Frågan är vkt betyg den förtjänar. Jag har sett sämre filmer, men den får nog ändå bottenbetyg. Jag tror faktiskt det blir en STARK etta. Nästan en tvåa, men jag planerar inte att se om den under den närmsta framtiden..så for now, 1.

Eclipse2010-07-03
Jag hade inga förväntningar på den här filmen då jag inte alls gillade boken. Jag satt mest och tänkte på när vissa scener skulle komma. Väldigt irriterande. Filmen kändes lite seg emellanåt men när man tänker efter så hände det ju egentligen mer än i andra filmen. Sedan gillade jag miljöerna väldigt mkt, skådespeleriet var bättre, allra mest av Taylor Lautner som va så mkt bättre i den här filmen. Den killen blir bara bättre och bättre. Ett stör moment var Bellas peruk, emellanåt såg den alldeles för onaturlig ut, i varje scen som kom satt man och studerade hennes hår haha. Håller med föregående talare om att musiken i den här filmen inte alls var lika bra som i den andra, svår att betygsätta. Är lite kluven. Men jag kan inte sätta mindre än 3, det går lixom inte ;)

Fjorton suger2010-06-09
haha oj en fyra har den fått av mej..alldeles för generöst. Men en svag 3a är den iaf. värd. Gillar musiken och faktiskt filmen som helhet, har sett betydligt sämre svenska ungdomsfilmer.

Eclipse2010-06-09
Tycker faktiskt den verkar lite tråkig. Boken var ju inte särskilt bra heller. Så har inga direkt höga förväntningar på filmatiseringen. Men jag hoppas att jag blir positivt överraskad :)

New Moon2010-06-09
Filmen var riktigt bra första ggn man såg den på bio. Tydligen var det då jag gav den full pott. Men nu det blir en sänkning till en svag 4a.

Nästa sida »