Alla kommentarer avbea

Ladder 492005-01-31
Hehe stark tvåa tycker jag ändå att det blir. Efter en sommarpraktik på brandstation i somras så känner man igen sig i oerhört mycket av jargongen på stationen. Mitt i prick. Men den är väldigt amerikanskt hjältedåd på sina ställen :)

En ängel vid mitt bord2004-11-16
lite väl långtråkig för att få ngt högre betyg. Annars okej

Skenbart2004-08-06
Mycket bra och underhållande film. Kör vissa skämt på gränsen till tjatigt.

Bloody Sunday2004-08-04
Håller med jake att fades vid varje klippning stör en del och även Jon-Olov ang mina bristfälliga kunskaper om Nordirland konflikten. Annars en sevärd film.

Troja2004-07-13
väldigt seg o mkt våld

Spider-Man 22004-07-09
Helt klart värdig som underhållning, men inget exceptionellt - kan förvisso bero på att man hade en stänk av plågande förkylning.

Freaky Friday2004-07-06
Lättsam o rolig film!

Bowling for Columbine2004-02-22
Självfallet ska man inte dra alla amerikaner över en o samma kant, vilket jag iaf inte gjorde efter den här dokumentären, men d visar vilka speciella människor som finns, mkt 3vlig underhållning!

Lost in Translation2004-02-16
Stark trea. Ingenting för Tokyos turistbyrå, är inte jätteförtjust i sådana filmer då man "freakförklarar" ett helt folk, men ändå rätt så skön på sina håll. Bill Murray är klockren i rollen som den bedrövade mr Harris. Skulle ha varit intressant att se om man kunde japanska.

Sweet Home Alabama2004-02-16
så himla dålig är den inte, går mkt väl att se ngn kväll då man inte förväntar sig ett filmmästerverk.

The League2004-01-25
Förutom att dataanimationerna verkligen känns helt b och att när d för en gångs skull skippar dem så ser man att d är värsta kulisserna + att storyn är katastrofal finns det inte så mkt mer att tillägga.

Tango2003-11-29
Inte särskilt märkvärdig

Hitta Nemo2003-11-29
pixar gör ju oftast väldigt snygga filmer, detta absolut inget undantag. många roliga avsnitt, med en hel del "vuxenhumor".

Hair2003-11-29
härlig musikal! en film som jag även tror personer som inte är jätteförtjust i musikaler skulle kunna gilla, fast vad vet jag, jag e ju ett musikalfreak.

Svärmorsdrömmen2003-11-24
Trodde man skulle få se en b-ig ameriskansk komedi, som kunde ge ett par skratt för att den va så sjuk/fjollig, men inte, den här filmen är bara långtråkig rakt igenom o allmänt dålig!

Timmarna2003-11-16
Det händer inte tjugofem blodiga strider i minuten, men ändå kan man inte slita sig från den! Blir aldrig tråkig, utan istället väldigt fängslande, vacker och med bra skådespelarinsatser! Är ingen expert på foto och klipp etc, så d lämnar jag över till ngn annan.

Det okända2003-11-16
nästan så pass dålig att den blir skrattretande

Catch Me If You Can2003-11-16
haha ,personligen tycker jag Leo passar alldeles utmärkt i rollen som en 17-åring. :P Rolig och underhållande film

Kopps2003-11-16
Nja, jag tyckte faktiskt inte att den va så himla bra, visst kan man se den, men jag kanske bara har dålig humor, även om jag brukar gilla en hel del komedier.

Erin Brockovich2003-11-12
Funkar utmärkt till slappa hemmakvällar då storyn e lätt att hänga med i. Alltid kul med verklighetsbaserade filmer. Bra, men inte unik.

Guds stad2003-11-12
Börjar mkt bra, sedan så blir filmen allt för kompakt och man grips inte tag i filmen lika mkt. Som dozzi säger kunde d ha varit lite långsammare tempo så att man hann smälta filmen lite o höja trovärdigheten. Mord på mord på mord på mord ses tillslut inte som lika stor grej.

Fight Club2003-08-18
En film som man verkligen kan se flera gånger utan att tröttna på den!

The Ring2003-08-18
helt okej skräckfilm, men så skrämmande va den inte alltid... Jag lockas ändå för att ta en titt på originalversionen... Gillade dock slutet av filmen en hel del, vilket jag kanske inte ska gå in på i detalj ;), men en stark trea förtjänar den ändå...

Citizen X2003-08-15
Hittar ingen direkt detalj som jag kan klaga på. Lysande, ruggig film, med mycket bra skådespel från flera håll...

Yojimbo - livvakten2003-08-12
Mycket sevärd, med ganska mycket westernkänsla om man gillar d, dock inte riktigt lika bra som Sju Samurajerna...

Crouching Tiger, Hidden Dragon2003-08-12
Kanske inte filmen för dig som gillar råaste action, men väldigt snyggt är det! Bristen på blod, och bristen på att följa tyngdlagarna gör filmen väldigt sagolik, men jag tycker inte alls att den blir tråkig.

K-PAX2003-08-11
Bra film, och helt klart sevärd

Bruce den allsmäktige2003-08-11
jag kan iofs hålla med om att nyhetsankarscenen var en aning rolig, men på TOK för LÅNG! Man ska inte dra ut skämten för länge... det förstör.

Donnie Darko2003-08-10
Har iofs bara sett filmen en gång o kommit fram till att den e allmänt... skum... Jake Gyllenhaal spelar dock en klockren roll som Donnie Darko. Underhållningsfaktorn e dock tillräckligt hög för en stark trea... Borde kanske se om den för att se om jag missat ngn intressant filosofi eller om den bara e totalt... skum...

Central Station2003-08-10
Väldigt vacker och berörande film. Gillar speciellt alla olika typer av människor man stöter på under filmens lopp!

Nästa sida »