Alla kommentarer avtandersten

Tuff Turf - gatans terror2014-08-21
Utstuderad teatralisk film som så gärna ville vara en Fame fast med mer action. Funkar inte alls.

Dödlig drift2014-08-18
Den är minst lika dålig som jag minns den när jag såg den för 14 år sen. Kjells gubbe var ju förstås kul men han är ju alltid denna typ av roll.

Dödligt vapen2014-08-15
Såg om denna nu som vuxen, handlingen är verkligen tunn och såsigt tempo.

Snuten i Hollywood 32014-08-13
Måste sänka detta betyg, verkligen urfånig jämfört med de första filmerna.

Hotell2014-07-06
Återigen en typisk svensk film. hysteriskt rolig enligt omslaget, kan omöjligt hålla med.

Vi är bäst!2014-06-06
Lukas måste sluta bygga alla sina filmer på igenkänning (marängsvissen)

Locke2014-05-28
En riktig plåga till film, en novellfilm som dragits ut extremt långt. Saknar motiv etc, sen störde jag mig på Hardys överprettotolkning av karaktären. BMW betalade säkert en hel del för denna film.

Noah2014-04-08
Darren är numera en mästare på usla filmer, synd på ett tidigare geni.

Pain & Gain2014-04-02
Kan vara Mark Wahlbergs sämsta rulle hittils.

Riddick2014-03-27
Hur många one-liners får man in i en film?

Underwater Love2014-03-17
Jäkla flummig film men kul att ha sett ändå.

En familj2014-03-09
Fantastiskt bra på alla sätt, ångest och humor hela tiden underliggande. ai klass med American Beauty, märks att en pjäs ligger till grund för filmen, oerhört bra skådespel på alla plan.

Ego2014-03-01
Jag fattar inte ens att man vill försöka beskriva en sån här ytlig värld.

Kick-Ass 22014-02-28
Klart sämre än första filmen. En besvikelse.

The Monuments Men2014-02-26
Indiana Jones i slowmotion möter Allå Allå emliga armen i jakten på "Den fallna madonnan med de stora tuttarna"- typ. Lägg till lite Hollywoodfilmmusik på det.

The Hunger Games: Catching Fire2014-02-25
Fattar inte varför folk gillar den själlösa Lawrence i huvudrollen.

Diana2014-02-18
Tokdålig! Galet pretto!

Phil Spector2014-02-12
Lyckas med att berätta exakt ingenting.

Mammas comeback2014-02-05
Jag tycker tyvärr mamman och dottern är lite väl babbliga. Försår inte att folk sponsar innan de sett henne köra dragster igen.

Frances Ha2014-02-02
Jag både gillar och blir oerhört provocerad av karaktären Frances. Vad vill skaparna av filmen säga oss?

Lovely & Amazing2014-02-01
Klart intressant, man behöver se såna här lite småudda filmer ibland.

A Royal Affair2014-01-31
Fin i foto men lite seg.

Mandela: vägen till frihet2014-01-26
Alldeles för Hollywoodifierat, lär väl säkert vinna en Oscar dock. Som tidigare kommenatr, inget djup i karaktärerna.

The Secret Life of Walter Mitty2014-01-25
Tyvärr inte alls så tankeväckande som filmen vill ge sken av.

Love Always, Carolyn2014-01-25
En fin liten dokumentär.

Eyes Wide Shut2014-01-24
Jag försökte plåga mig igenom denna igen 10 år senare, om möjligt än segare. Håller inte med om att den handlar om sex, trots all nakenhet är den plågsamt påklädd och könlös, kanske var det Kubricks tanke. oavsett så är den osebar för mig. Kubrick har gjort många mästerverk men detta är ljusår ifrån att vara det.

The Bling Ring2014-01-08
Sofia Coppola börjar tappa stilen, filmen största problem? att den inte problematiserar ett dugg.

The Conjuring2014-01-08
Jag kan inte förstå riktigt varför den här filmen fungerar så bra som skräck som den gör, ingredienserna är ju de vanliga men ändå, blir riktigt skrämd. Mkt bra film.

The Broken Circle Breakdown2014-01-08
Stark och jobbig film att se.

Post Tenebras Lux2014-01-07
Ej sebar.

« Föregående sidaNästa sida »