Alla kommentarer avFredrikM

Kommissarie Späck2010-12-17
Helt värdelös

3:10 till Yuma2010-02-28
Det ska ärligt sägas att jag hade rätt svårt för allt det meningslösa dödandet i filmen, fick ingen känsla för karaktärernas agerande och det kändes smått betydelselöst och tomt.. Hade inte filmen gjort anspråk på att ändå, till skillnad från de flesta filmer inom denna genrer, försöka förmedla sådana betydelser så hade det inte stört mig tillnärmelsevis så mkt som det gjorde. Speciellt sättet som Ben Wade och i synnerhet Evans agerar på i slutet känns för mig så oerhört konstigt och orimligt och är väl kanske det som får mig att lämna denna filmen bakom mig med blandade känslor. Men trots detta tycker jag att det var en asbra western och skådespelet var perfekt!

Fifty Dead Men Walking2010-02-06
Tycker den förtjänar mycket bättre kritik än kommentarerna här nedanför. Jag blev positivt överraskade. Riktigt sevärd och intressant!

Taken2010-02-06
Se den bara för vad den, rakt igenom grym actionfilm!

Johan Falk - National Target2010-01-24
Frank Wagner gör filmen, eller rättare sagt Joel Kinnaman gör filmen!

Avatar2009-12-20
Grymt besviken! Hade rätt högt ställda förväntningar på den här efter allt förhandssnack men så jäkla bra var den inte, en svag trea!

American Gangster2007-12-24
Tycker Denzel Washington inte fungerar alls i den här filmen!

Walk the Line2007-05-27
Johnny Cash är väldigt fascinerande, musiken är hur grym som helst och det är mest det som gör att jag tycker om filmen så väldigt mycket, och då känns det ändå som att det saknas en del som man kunde önska, filmen hade nog kunnat bli ännu lite bättre. Men grymt bra!!

Zodiac2007-05-19
Fincher bjöd på en riktigt bra bioupplevelse. Jag måste sätta en femma. Trots att den var så lång så satt jag helt uppslukad av filmen precis hela tiden. Den förtjänar att nämnas lite extra för hur snyggt filmad den var

Sniper2007-01-14
En ganska sjysst och underhållande film. avspänt när man ligger i soffan och tittar och tar det lugnt.

Casino Royale2006-12-02
Jag var lagom intresserad innan jag såg den och alldeles exhalterad efteråt. Jag vet inte om Craig är en bättre 007 än någon av de tidigare skådespelarna men jag blev störtförtjust i Eva Green som Vesper Lynd. Jag tycker filmen är perfekt disponerad med fina kärlekscener, långa actionklipp och några spontana skratt. Har svårt att sluta tänka på filmen och längtar redan till nästa.

Helgonet2006-08-31
Spännande från början till slut ju. Kanske inte världen mest välskrivna manus. Men underhållande en rastlös eftermiddag

11'09''01 September 112006-08-11
Louise är du dum i huvudet? Varför skulle någon oskyldig över huvudtaget behöva betala sitt liv. Klart som fan att det var en tragedi. Det skulle det varit om det hade inträffat i ett u-land också

B13 - 13th District2006-08-10
henrikj han nämnde tunneln i ett tidigare sammanhang. om jag inte missminner mig big time. Bästa med filmen var när de hoppade mellan väggar

McLintock!2006-08-09
tappade ganska mycket framåt slutet. john wayne får ändå en trea

Dynamitpasset2006-08-07
Fin trevlig underhållande gammal matiné. man måste älska John Wayne

Apocalypto2006-08-05
Ska bli intressant!

Superman Returns2006-08-02
Kate Bosworth var en behållning tyckte jag. Kärlekshistorien i sig var dock inte så mycket att hänga i julgranen. Fina effekter och välgjord men kass story

Icetown and M-Boys2006-07-09
ah låter fräck. blir mer intresserad utav att se att Alva, Hawk och engblom är med. undrar jag vart man kan hitta den

Grannsamverkan2006-06-03
den var ju duktig bra för att vara svensk

Häxan och lejonet2006-05-30
jag hade gärna sluppit att se den .. men var illa tvungen när jag arbetade extra i en fjärdeklass. behållningen var kanske Barbara kellermans?(häxan) skådespel

München2006-05-29
Det var festligt och förvånande att få se Hanns Zischler ansikte .. som man känner igen från Beck.

Den sjungande detektiven2006-05-22
yes där köpte jag dn. Helt klart värd varenda krona och lite till.. Kändes ganska originell, och Gibson och Downey framförallt är bra

Romper Stomper2006-05-22
Crowe är duktig. men filmen är ju långt ifrån någon american history X

Old Boy - hämnden2006-05-19
Den var bisarr. svårt att bestämma mig för ett betyg. Old boy är ändå frånstötande och grov och samtidigt ganska snygg

Det hände en natt2006-05-10
Charmig och betagande film

The Straight Story2006-05-01
Richard Farnsworth är hur bra som helst! Mycket gemytlig film, med många goda människor. Jag trivs

V för Vendetta2006-04-24
"I, like God, do not play with dice and do not believe in coincidence." Hugos berättarröst var gemytlig och Natalie var som alltid god. Wachowski bröderna har varit duktiga men jag hade nästan förväntat mig lite mer.

Ingenmansland2006-04-13
Kan tänka mig att filmen ger en ypperlig beskrvning och bild utav FN och dess byråkrati

Plötsligt i Vinslöv2006-04-09
tragikomiskt är kanske ordet. jag undrar vad tanken bakom dokumentären var?

Nästa sida »