Alla kommentarer avJockeAL

Den oändliga historien2008-01-15
Den får en sympatitvåa enbart pga det enorma kultvärdet den här filmen har för mig.

Det svider i hjärtat2007-10-19
Här är en trailer till filmen: http://www.youtube.com/watch?v=omMg7BZikL4 Mer info om filmen: http://www.laikafilm.com/detsviderihjartat

Morrhår och ärtor2006-12-19
Scenen utanför bolaget: "-Ska du handla? -Nä, jag gillar inte sprit. -Nä, vem fan gillar inte sprit."

Ichi the Killer2006-12-19
Jävligt snygg och bra!

Karate Kid II - Mästarprovet2006-12-14
den får en tvåa, eftersom den är kult.

Hannibal2006-12-14
Nä, det är sannerligen ingen höjdare det här.

Den svarta dahlian2006-12-14
äh, jag sänker tillbaka till en tvåa...

Den svarta dahlian2006-12-13
Den får en trea, om än väldigt svag. Det är främst för att den är snygg och för att de faktiskt lyckats hitta en bra noir-känsla i filmen. Tyvärr så koncentrerade de sig för mycket på det, och resten blev lidande. Ingen riktig spänning nån gång.

Jackie Brown2006-12-13
Ok, underhållning. Tarantino hävdar ju med bestämdhet att detta inte är en re-make, utan mer en hyllning, men jag vet inte jag... Foxy Brown är betydligt bättre. Pam Grier är snyggare i den också...

American Kickboxer2006-11-29
å fy fan...

Hur som helst är han jävligt död2006-11-20
Sämsta jag sett tror jag. Mådde illa över hur jävla kass den var.

Pillertrillaren2006-11-20
Sämsta svenska film jag vet. Eller, "Hur som helst är han jävligt död" kanske är snäppet värre.

Drömkåken2006-11-20
Alltså, det finns ett gäng såna här filmer som drar ner svensk film i smutsen. Pillertrillaren, Joker, Strul osv. Fy fan, hur kan de få stöd att göra sånt här skit, medans unga talanger får nobben? Nej, jag gör inte film själv och har inte fått nobben...

Love Actually2006-11-20
Egentligen vill jag sätta ett lägre betyg, men va fan. En riktig det-är-dåligt-väder-och-söndag-film. Inte helt värdelös.

American Psycho2006-11-16
Svag trea. I det här fallet är det så solklart att boken utklassar filmen. Tycker inte att Bale är den ultimata skådisen för den här rollen. Fan, Tom Cruise hade passat bättre faktiskt.

Taking Lives2006-11-15
Stog att den skulle vara så himla oförutsägbar. Jaha, när/var då?

En djävulsk fälla2006-11-07
Riktigt grym! Kameraåkningen i inledningen är mäktig. Vilken rollista! Hela filmen är väldigt genomtänkt och Welles gör kanske sin bästa film här.

Man Bites Dog2006-11-07
Bra och genomtänkt!

Spring Lola2006-11-07
Såg den först på video och tyckte att den var sådär. Sen såg jag den på Cinemateket och ändrade mig helt. När man ser på den på stor duk och med ordentligt ljud så blir det en riktigt grym upplevelse. Man får liksom samma puls som filmen.

Armageddon2006-11-07
En av de sämsta filmer jag sett.

Studie i brott2006-11-07
Oerhört bra. Dessutom kanske världens snyggaste filmposter!

Guds stad2006-11-07
En av de absolut bästa filmer som gjorts under senare år. Väldigt stark och fruktansvärt snygg!

Cinema Paradiso2006-11-07
Oerhört bra film! Alla borde se den. Det går inte att bli oberörd av den.

Medan vi faller2006-11-07
En av mina absoluta filmfavoriter. Väldigt snygg film, bra skådespelare och så samhällskritisk att man nästan känner knytnävsslaget i ansiktet.

Borat2006-11-07
Det får bli en trea. Jag är ett stort fan av Borat, men allt som han gjort tidigare är mycket bättre. Visst, jag skrattade en hel del, men kände mig ändå besviken när jag gick från salongen. Har man inte sett Borat tidigare så kan nog filmen vara bra.