Alla kommentarer aviBoy

Buster's Mal Heart2018-03-24
Vill tycka om den här filmen, men den gör det tyvärr inte så lätt för sig och jag lämnas lite med frågan "vad ville den egentligen säga?"

The Man from U.N.C.L.E.2017-12-16
Första gången jag såg den tyckte jag den var över förväntan. Andra gången jag såg den var den bättre än jag mindes den. Så jag antar att det måste vara en genuint bra film.

Vilken jävla cirkus2017-10-03
En tvåa i betyg känns jävligt generöst. Första akten gör alla fel som en nybörjarkortfilm på en filmutbildning brukar göra. Asså tyvärr. Nej. Det räddas ut upp till nivån "uthärdligt" tack vare många bra skådespelare som kämpar med att göra det bästa av ett katastrofmanus.

Now You See Me2016-01-15
Det finns mycket jag har problem med i den här filmen. Bitvis är den riktigt rutten faktiskt. Men det finns också en hel del jag gillar, små härliga ögonblick. Så även om dom tappar bollen totalt i slutet så var det ganska underhållande på vägen dit. Så jag ser gärna en uppföljare i hopp om att den blir så bra som den här filmen hade kunnat vara.

Black Mirror - The National Anthem2015-11-11
Fullkomligt briljant! Måste höja till 5 pluttar efter en omtitt. Så många lysande detaljer. Black Mirror skildrar verkligen mänskligheten när den är som sämst.

300: Rise of an Empire2015-03-04
Det som räddar sörjan är Eva Green samt en intressant take på en uppföljare som utspelar sig innan, under och efter första filmen. Det var kul, om än flummigt. Annars är det mesta i filmen slappt, dumt våldsromantiserande.

Black Mirror - White Christmas2014-12-19
Black Mirrors julavsnitt är precis lika obehagligt, sorgligt och tänkvärt som tidigare delar. Även om ledtrådarna är aningen tydliga är det en fantastiskt sammansatt historia.

Captain America: Return of the First Avenger2014-03-30
I fallet med "Winter Soldier" handlar verkligen om vilken inställning man går in med. Väntar man sig att Marvel skall göra samma gamla grej eller något nytt? Jag väntade mig en okomplicerad actionrulle, men blev positivt överraskad. Helt plötsligt behövde jag tänka lite för att hänga med i handlingen! Och vänta, vad är det där? Är den politiska kommentarer Marvel börjat med? Vågat ,även om man maskerar det bakom spektakulära setpieces. Man har tonat ner både skämt och specialeffekter, vad jag upplever som seriens trademark, men i det här fallet funkar det förvånansvärt bra. Sen så älskar jag personligen Captain America och har honom som Avengers-favorit, så de kan ju spela in i betyget. Men den ska ändå ha 4 svaga pluppar om man jämför med andra filmer i genren.

Hobbit: Smaugs ödemark2014-03-08
Det är deppigt att behöva erkänna att den här serien bara blir sämre och sämre. Hobbit-filmerna lever verkligen bara av originaltrilogins storhet. Det är mycket som redan känns gjort och återanvänt. Nej, "Smaugs ödemark" står inte ens nästan på egna ben, och inte heller tillför den speciellt mycket till den redan existerande historien. Tempot i filmen är ojämnt och det känns hafsigt. Det känns till och med som om Howard Shore legat på latsidan. Vi får visserligen fantastiska Lake Town, samt en överraskande bra Lee Pace som alvkung. Men också en fruktansvärd och oönskad kärlekshistoria. Det ska riktigt mycket till för att nästa film ska kunna styra upp det här...

Sword Of The Stranger2014-03-06
Satikens vad snyggt! Karaktärerna känns dock inte tillräckligt intressanta för att räcka hela filmen. Och så kanske det var för att jag var trött, men upplevde historien som aningen rörig, och efter ett tag slutade jag bry mig om vem som slogs med vem, eller varför... Men härligt välkoreograferat, och bra (om än malplacerad) musik!

An Adventure in Space and Time2014-03-03
Redigt mysig och intressant upplagt. Lyckas fånga känslan från Doctor Who och många teman från serien i viss mån; synen på samtiden, vänskap, meningen med livet, att våga tro på sina drömmar och trotsa odds osv. Blir kanske lite väl klyschigt (som vanligt i biopic-sammanhang), men jag blir ändå berörd och historien når verkligen in i hjärtat. En av David Bradleys bästa roller.

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann2014-01-04
Så himla skönt med en svensk komedi som inte är en relations-komedi! Imponerande genomarbetat och bitvis skitkul. Det var ofta svårt att höra vad som sades i filmen eftersom publiken skrattade så mycket, och det är väll på sätt å vis ett bra betyg...

Delivery Man2013-12-15
Filmer där premissen är "huvudpersonen är en jävligt najs kille, alla älskar honom" och det dessutom sägs i filmen (eftersom man som åskådare inte fattar det) är överlag inte så bra... Det här är amerikansk komedi när den är som sämst. Underhållningsvärde: Noll.

20102013-10-28
Att försöka följa upp 2001 kan låta dödsdömt, men 2010 är så annorlunda att det inte går att jämföra. Detta är en modernare version och med en tydligare story, och den är nog minns lika spännande. Mystiken och frågorna som lämnades efter slutet på 2001 tar man här mycket snyggt tillvara på. Detta är 80-tals sci-fi på gott och ont. Teknologin i är lika charmig som daterad. Och även om bitvis mesiga kvinnliga karaktärer förekommer så är den klart sevärd!

The World's End2013-10-17
Dom hade verkligen mycket att leva upp till. Men här har Wright och Pegg tagit ett steg tillbaka från parodierna de jobbat med tidigare och berättar en seriösare och mer personlig historia den här gången. Och jag tycker det funkar utmärkt! Tempot i filmen är lite ojämt och precis som dom tidigare kanske man måste se den några gånger för att fatta alla lager av skämt. Men annars så är det som vanligt välspelat, smart och tekniskt oklanderligt (och kanske årets snyggast koreograferade fight-scener).

Mars & Avril2013-09-30
Vilket otroligt underbart visuellt spektakel! Jag är hänförd och imponerad av vad det går att åstadkomma med lite kärlek till filmmediet. Det finns många riktigt intressanta delar och scener och detta känns verkligen som en film man kan se om och upptäck nya saker i varje gång. Sådant gillar vi! Men det finns en kvinnosyn som verkligen skaver och inte känns speciellt fräsch... och det är så jävla synd på en annars mycket bra film.

Storm2013-09-01
Generellt sett gillar jag filmer som får en att tänka. Filmer som inte är en hjärndöd linjär historia utan som kräver tankeverksamhet och engagemang från tittaren ligger från början på plus i min bok. Så länge hade jag förhoppningar på att Storm skulle knyta ihop alla trådarna i slutet. Eller ge en avgörande ledtråd åtminstone. Men jag väntade förgäves. Jag gick och tänkte på den nån dag i hopp om att kunna lägga ihop alla scener till en helhet och kalla Storm "en underskattad svensk klassiker"… Men tyvärr. Desto mer jag tänker på det, ju mer plot holes kommer jag på. Det är ett snyggt foto, kul dialog och den alltid lika bra Jonas Karlsson räddar filmen från kalkonbetyget.

The Six Dollar Fifty Man2013-08-31
Satan va bra!! Den lilla killen! Hur gör han det? Mycket imponerande. Tillsammans med det fantastiska fotot så går den här filmen rakt in i mig och fastnar där. Blev positivt överraskad av den mörka hopplösa stämningen i filmen, och jag är kanske därför inte jätte exalterad över upplösningen. Men det är bara en liten skönhetsfläck, i en annars mycket fenomenal kortfilm.

Push2013-07-18
Först var jag väll inte stormförtjust. Karaktärerna och storyn kändes tunn. Men efter en omtitt så är jag beredd att höja betyget. Det finns en hel del snygga detaljer jag missade första gången, och jag kommer på mig själv med att gå å tänka på filmen i efterhand. Så 3a it is. Miljöerna är dock de bästa i filmen. De är fantastiska!

Drömfångare2013-06-23
Denna film gör mig så fruktansvärt förvirrad! Det var som att kolla på flera filmer samtidigt. Å det är så jävla synd, eftersom det faktiskt finns vissa delar och scener som är riktigt bra. Men det spårar... SÅ! JÄVLA! HÅRT! Jag vet inte om jag förstod hela handlingen, eller om det kanske inte ens fanns en sammanhängande historia från början...? Damian Lewis och de andra bra skådisarna räddar det från bottenbetyget. Hejdå Bechdel-test!

Sanningen om Rödluvan2013-06-07
Den förberedda geten är ett stående internskämt i umgängeskretsen. Poäng till honom.

Den store Gatsby2013-05-30
Det börjar bra. Det är episk dekadens och underbar musik! Så länga allt är lite höljt i dunkel och mystiskt är det verkligen riktigt bra! Men så börjar en fruktansvärd kärlekshistoria (som jag inte hoppas någon tycker är romantisk) att veckla ut sig, och filmen blir bara sämre och sämre. Sista kvarten är riktigt tråkig! Specialeffekterna håller INTE för att göra den där jävla åkningen över havet 4000 gånger! Jag skulle kunna argumentera för att överanvändandet av specialeffekter speglar materialismen och oäktheten i den världen osv... men det är att greppa efter halmstrån. Det här är en förvånansvärt platt film. Framför allt Toby Maguire. Hoppas han inte är lika platt i 3D...

Gas Food Lodging2013-05-20
Det händer sällan, om ens aldrig, men jag blev tvungen att pausa filmen två gånger för att gå iväg och göra något roligare. Det är inget bra betyg! Men jag fortsatte ändå kolla, så värst katastrofalt var det ändå inte, och mot slutet blir den riktigt bra. Fast över lag väldigt tråkig. Men jag gillar Fairuza Balk och att det är kvinnor i alla huvudroller. Synd bara att i stort sätt det enda de gör är att leta efter den rätts mannen... Den får 2 av 5 pluttar.

The Day the Earth Stood Still2013-05-13
Nu är ja en sucker för sci-fi och gick in utan några vidare förväntningar, så ja tyckte de var helt okej. Man gör en okej uppdatering av originalet. Filmer som visar att Amerika kanske gör mer skada än nytta för jorden överlevnad får alltid ett litet plus i min bok. Jennifer Connelly är bra som vanligt och Keanu Reeves är bäst när han spelar känslolös utomjording… Det finns både sköna detaljer och riktiga WTF-moments, så man kan välja vad vill fokusera på. Skönt att våld inte lönar sig, så ja ger 3 pluttar.

Pensionat Paradiset2013-04-25
Verkligen svår att betygsätta. Poängen är ju att det skall vara roligt, och det är det. I alla fall ett tag... sedan blir det mest plågsamt. Jag tror i alla fall att den är roligare idag än va den var när den kom. Kan inte bestämma mig om det är en bra grej? Hur som är de ett filmtekniskt vrak av skit, som är kul att titta på.

20122013-03-19
Med The Asylums 2012 filmer i färsk minne är det här faktiskt helt okej. Den har tillräckligt med poänger för att rädda sig från bottenbetyget. Övertydlig symbolik är bättre än ingen symbolik. Dock så lider den ganska mycket av att den inte är det minsta trovärdigt. Filmen är för rolig för att vara seriös, och för seriös för att vara rolig.

2012: Ice Age2013-03-15
Av filmerna i The Asylums 2012-trilogi så är fan den här filmen sämst. Och det säger inte lite! Till och med Tetris har en bättre story! Jag kommer aldrig bli den samme efter att beskådat denna, på ALLA sätt, genomruttna styggelse. Den har etsat sig fast i mitt undermedvetna. Det har tagit dagar att ens våga se en film igen efter detta. Skräcken att det kanske kommer stå "The Asylum presents" i förtexterna är för stor. Hamnar jag i en bilkö börjar jag skräcksvettas. Får jag syn på amerikanska flaggan får jag krampanfall. Och mitt i natten, i mitt plågade inre kan jag fortfarande höra en liten kille skrika "Dad, two a clock!" Denna film har mördat en del av min själ…

2012: Supernova2013-03-15
Av filmerna i The Asylums 2012-trilogi så är fan den här filmen värst. Det värsta här är att skådespelarna faktiskt försöker. Det är plågsamt. "Doomsday" och "Ice Age" har i alla fall ofrivillig humor. Bara effekterna här är så dåliga att de skulle sänka en vanlig film till bottenbetyget (och då har den här ändå bäst effekter i serien)! Jag slår vad om att manuset måste skrivits av lika många personer som det finns scener… Inget hänger ihop eller har någonting med något att göra! Så mycket saker bara händer… Varför är det bara 4 pers som jobbar med att rädda världen!? Varför kan frun inte bara hålla sig på vägen!?! Och vad var grejen med Kina!?!?!? Jag HATAR den här filmen!

2012: Doomsday2013-03-15
Av filmerna i The Asylums 2012-trilogi så är fan den här filmen den värdelösaste. Det händer inte ett jävla skit! Det är nästa inte ens roligt, bara förnedrande mot tittaren och framförallt "människorna" bakom filmen. Att låta den drivande kraften i filmen vara "en inre oförklarlig religiös känsla" kan inte ens en mästerregissör göra trovärdigt. Det är ett plågsamt slöseri med tid att se det här. Att börja räknat lite vetenskapligt på hur mycket guldkorset egentligen borde väga, eller vilken hastighet och hårdhet haglet som penetrerar bilrutan borde ha är inte heller värt tiden (…) det gör inte filmen bättre, nej, det är inte ens värt att kalla detta för film! Det är bara halvfärdigt jävla hopkok av rörliga bilder och på tok för överepisk musik! Skicka skaparna ÅT HELVETE!

Forbidden Zone2013-03-12
Detta kan vara en av de mest svårbedömda filmer jag sett. Å ena sidan: kreativ, rolig och annorlunda. Å andra sidan: sexistisk, fördomsfull och hetsig. Elfmans sexistiska fantasier är så jävla spårade att jag inte riktigt vet vad jag nyss såg... Betyget? Någonstans mellan 5 och 1. Fascinerande Underhållande Nonsens. FUN helt enkelt... ._.'

Nästa sida »