Alla kommentarer avD-Flex

La La Land2017-02-11
Vad är det jag inte fattar. Det är en vacker historia, visst. Bra individuella skådespelarinsatser men jag känner ingen kemi alls när det kommer till Gosling och Stone. Fick känslan "aha, det skall förställa att de är kära". Sångerna känns inte heller så äkta på grund av riktigt kass "läppsynk", även ifall musiken i sig är vacker. Men nah.. Not my cup of tea.

Star Wars: The Force Awakens2016-04-03
Den bästa utav Star Wars-filmerna.

The Revenant2016-04-03
5a vet jag inte. Men en 4a är den väl värd. Men jag börjar lite tröttna på att Leonardo DiCaprio alltid har så himla ont i sina filmer.

The 5th Wave2016-04-03
Men ok då. Får väl en tvåa iallafall, efter att jag tittat på mina ettor.. ;P

The 5th Wave2016-04-03
Jag skulle vilja sätta en tvåa för att det faktiskt finns ett visst underhållningsvärde. Men nej, jag kan inte med. Den här är inte bra.

Ip Man 32016-03-11
De första två var riktigt bra, den här kändes riktigt tunn, och dåliga skådespelarinsatser lyste igenom överlag.

Krig och fred2016-03-06
Alla är ju totalt dumma i huvudet i den serien. Låter sig utnyttjas till höger och vänster av personer som uppenbart inte vill dem väl. Jag blir mest frustrerad och förbannad!

Focus2015-07-19
Stark 3:a. Skön underhållning.

Ex Machina2015-07-18
Det är i sådana här lägen som man önskar sig en 10-gradig skala. 3:a är för lite och en 4:a är för mycket. Bra film.

Tokarev2015-01-02
Ok, jag har faktiskt inte tyckte Cage är så vansinnigt dålig skådis. Nu har jag sett två filmer på kort tid med Cage i huvudrollen, och nu måste även jag kasta in handduken. Cage är världens sämsta skådis är nu bekräftat. Dessutom måste det hade varit en praktikant med två hjärnceller som skrivit manus. Vilken fullständigt katastrofal skitdialog det är genom hela filmen..

Outcast2014-12-29
My god, inte en välgjord film direkt. Cage är ruskigt dålig. Men jag gillar svärd därför får filmen en 2:a.

Open Windows2014-12-02
Vet inte varför alla verkar ogilla den här så brutalt mycket. Visst, ingen pärla. Rätt medioker. Men ok underhållning för en stund liksom..

Lucy2014-11-25
Lite platt handling. Känns som att man kunnat göra ännu mer av en god idé. Men jag gillar den mycket.

Enemy2014-11-25
Alltså, det är ju skön stämning i filmen, men för mig är det här för svårt att tolka för att jag skall tycka det är bra. Skulle aldrig få för mig att se den igen. Sen känns det som att den här typen av film alltid får högt betyg bara för att den är så sjukt abstrakt. Jag tror att många människor sätter högre betyg än vad den här förtjänar bara för att ett lågt betyg skulle vara något slags erkännande på att man inte förstår. Den här filmen är det inte konstigt om man inte kan förstå. Så sätt ett lågt betyg om du inte gillar skiten!

3 Days to Kill2014-06-07
Men jo. Kevin Costner still is. Se bara Hatfields and McCoys, miniserie från 2012. Där gör han en ruggigt bra insats. Jag tycker faktiskt att han är helt ok även i den här filmen. Även ifall den är väldigt stereotyp.. :)

3 Days to Kill2014-06-07
Har man inte något emot klyschor så är filmen helt ok. Sen är det roligt att alla karaktärernas beteenden blir helt ologiska till följd av att man försöker göra filmen mer dramatisk. "Jag har precis skjutit ihjäl 46 snubbar, men de var ju bara hantlangare, så det räknas inte. Nu när jag skall skjuta bossen, då tvekar jag, för jag är ingen mördare". Hmmmm.

How I Live Now2014-05-16
Visst, ibland lyser det igenom att det är en lågbudgetfilm, men mestadels tycker jag att den är riktigt bra. Jag tycker filmen använder sig av sin lågbudget på ett klokt sätt. Tar sig aldrig vatten över huvudet och genom att strunta i att försöka klargöra precis allting så gör man filmen än mer realistisk. Jag tycker skådespelet är bra och känslan den vill förmedla sitter fortfarande kvar i kroppen. Jag har sett filmer som jag gett ett bättre betyg trots att den inte lyckats väcka några stora känslor hos mig. Den här filmen gör det. Femman är inte långt borta!

Don Jon2014-01-02
Kan inte riktigt relatera till den här filmen, det är lite för överdrivet. Gordon-Lewitt gör en bra skådespelsinsats, men det är för svårt att tycka om huvudkaraktären som han spelar vilket medför att jag får lite dåliga vibbar av filmen i stort.

White House Down2013-12-23
Det sprängs lite på ett ganska snyggt sätt, därav betyg 2. Men my god, vilken dålig jävla film. Manuset är ju ett skämt! Idén är ju häftig, och pengar har man ju uppenbarligen lagt på filmen.. Varför låter man då en babian på crack skriva manus..!!

Clear History2013-12-04
Vad är det som är kul?! Man tycker inte om huvudkaraktären för han är totalt dum i huvet och egocentrisk. Sen skall det vara roligt att han har "otur" rakt igenom hela filmen..

John Adams2013-10-27
Bra skådespel, fångar tidsandan, välgjord.. ja, det finns massvis av gott att säga om den här serien, men ingenting förändrar det faktum att den är så fruktansvärt lång och tråkig......................

Frozen Ground2013-10-23
Sjukt, Cage gör inte bort sig fullständigt.. ibland funkar han..

Fjällbackamorden: Tyskungen2013-10-22
Tråkig, långsam och förutsägbar..

The Heat2013-10-22
Man får ändå säga att det var en stark 2:a.. Kul film, men den bjuder inte på någonting extra.. hade inte varit ledsen om jag inte sett den..

Den ovillige fundamentalisten2013-10-08
Det känns inte som att man behöver se den här filmen för att kunna sätta en 3:a i betyg.. Störande. Tar den en dag när jag orkar!

The Restless Spy2013-10-08
Riktigt bra! Lite långsamt ibland men för det mesta hålls spänningen vid liv. Intressant, bra skådespel och bra manus. Stark 3:a.

Warriors2013-10-08
Bra och sevärd! Gör intryck! Fantastiskt skådespel. Stark 3:a.

The Lone Ranger2013-10-04
Jag blir lite besviken på mig själv ibland, när jag kom in och såg det låga betyget på den här filmen (efter att jag sett den) började jag fundera på att "den kanske inte var så bra". I det ögonblicket började jag tycka illa om mig själv lite, som inte uppenbarligen inte verkar ha ett eget tycke och smak. Sista 20 minuterna är fantastiska. Johnny Depp hjälper att lyfta filmen helt klart, att människor sänker betyget för att han gör ännu en "Jack Sparrow-roll" känns också jäkligt märkligt, han gör det ju hur bra som helst?! Jag kan tycka att han visat sitt breda skådespelarregister i andra filmer, så låt han göra sin grej en gång till utan att lipa.. Så.. Grym film!

American Crime2013-09-25
Den här filmen skulle man kunna använda som tortyr på mig. Jag mådde konstant dåligt. Det är en bra film, oerhört stark och gripande.. Men jag fixade inte detta, var tvungen att snabbspola en hel del av filmen för jag tyckte det var för jobbigt att se på.. Men nog förtjänar den allt ett högt betyg.. Men nu tror jag att jag måste se på typ Dum & dummare och glömma bort den här hemska filmen..

Now You See Me2013-09-11
Jag kan hålla med er som sågar filmen att kan kännas lite platt. Det känns som om man vill att tittaren skall känna att det som sker är realistiskt. Nej, det är inte realistiskt, men jag tycker ändå att filmen är ett konstverk i sin story. Jag blir imponerad av fantasin och hur någon kan komma på något som detta. Kanske för att jag imponeras av magi och tricks. Jag vill hela tiden få reda på "hur dom skall förklara detta" och jag tycker man förklarar tillräckligt bra för att imponera på mig.. Jag tycker att filmen uppnår sitt syfte och har ett högt underhållningsvärde! Svag 4:a..

Nästa sida »