Alla kommentarer avuncle_funk

Top Gun: Maverick2023-03-05
Lika repetitiv som första filmen.

Everything Everywhere All at Once2022-05-27
Simpel film med en mask av konstighet. Men om man sett en del kung-fu filmer från 70-80 talet så känner man till att filmen egentligen inte är särskilt nytänkande, hur många filmer finns nu de senaste åren med konceptet "multi-verse"? Många scener som antingen hade kunnat kortats ner eller helt enkelt tagits bort helt, 40 minuters material snackar vi om. (Skämt upprepas allt för ofta och vissa skämt blir för utdraget, när publiken sluta skratta i biosalongen förklarar en hel del).

Bumblebee2018-12-13
Bumblebajs

Wish Upon2018-10-23
Det finns en viral video på Youtube från en djurpark där någon filmar bakifrån en flodhäst som fisar så det smattrar bajs överallt. Sök upp den istället och se om det är skit du vill se.

I Am the Pretty Thing That Lives in the House2018-10-10
Tycker inte dem lyckades göra det som syftet var, ge obehag.

Monky2018-09-19
När inte ens Frida Hallgren lyckas fånga upp filmen...

The Week Of2018-04-30
Har sett 36 filmer med Adam Sandler. Detta är helt klart den sämsta utav dem.

Kong: Skull Island2018-02-21
Sömnpiller

Blade Runner 20492018-02-20
Grymt snygg film och en duktig Ryan Gosling. Men resten av filmen. Berättandet var väldigt lamt och ocharmigt, väldigt förutsägbar film och låter inte publiken tänka alls. Harrison Ford har tydligen glömt bort hur hans karaktär var?

Baywatch2017-11-12
Filmen var väl exakt vad jag förväntade mig. Som ett modernt Baywatch-avsnitt, med bättre och skickligare skådisar som gör ett halvdant utförande.

Det2017-10-02
Jag såg denna efter det att jag såg nyinspelningen, tack till att nyinspelningen finns, för detta var ju riktigt uselt. Vissa praktiska effekter var najs, men mycket annat var inte lika najs.

Det2017-09-14
Dålig bra film. Scener som är fantastiska och scener som bara är löjliga. Scener som är brutala och scener som bara är pinsamma. Filmen lever på känslan och den bär tillräckligt bra attribut för att få en trea.

Blair Witch2017-09-09
Bättre än de två föregångarna- .

Bad Moms2017-08-04
Kristen Bell räddar filmen.

Okja2017-07-17
Absolut en bra film, men är det verkligen ingen som ser hur motsägelsefull filmen är till sitt budskap?

Under solen2017-05-20
citerar Claes Eriksson ur filmen "Den enskilde medborgaren": - har ni en film där det inte händer någonting.?... Här är svaret, Claes, "Under solen"

Fast & Furious 82017-04-13
Varje scen med Statham, stark 4 i underhållningsvärde. Filmen som helhet hade ett tafatt schema, kass klippning och fruktansvärt ologiska händelser...

Sauls son2017-04-03
Som tidigare kommentarer beskrivit så är sista halvtimmen riktigt bra, men det förändrar tyvärr inte att filmen är otroligt repetitiv i både manus och scenografi, stark tvåa.

Knock Knock2016-10-31
Fruktansvärd film, Keanue sover igenom filmen med en monoton ton rakt igenom. Rakt igenom är den bara helt tom och oengagerad. Händer ingenting och varje incident i filmen skulle kunna tas bort, utan att man saknat det alls. Nä en etta, helt klart.

Hotell Transylvanien 22016-10-10
Inget nytänkande alls, men väldigt underhållande med mycket referenser från skräckfilmer... 5/10.

[REC] 4: Apocalypse2016-10-06
Man märker inte alls att hon som spelar huvudrollen nästan är tio år äldre *host

Creed - The Legacy of Rocky2016-09-17
Jupp, en femma i behåll. Främst på grund av den känslomässiga berg-o-dal banan den hade. Scenografi och filmens välformade berättande. Bortsett fr¨n musiken så vågar jag fasiken påstå att den var bättre än originalet.

Suicide Squad2016-09-08
Jag såg filmen för några veckor sedan... Jag har tänkt, mycket och insett att filmen faktiskt är vad jag, i min betygskala vill ge en svag fyra.... Det är faktiskt bara en sak jag störde mig på (skurken) och klippningen var halvkass... men i pincip allt annat var ju faktiskt riktigt bra...

Underworld: Awakening2016-09-07
Varulvar och vampyrer slåss, OCH ALLT ÄR INTE BARA EN DRÖM. Sämst i serien, och avlägsnat från originalhistorien, den är ganska ful också, men ack så underhållande... stark Tvåa

Hail, Caesar!2016-09-05
Snygg, likt alla andra filmer av bröderna Coen. Dock så är detta den svagaste utav dem. Humorn gick inte hem alls.

Djungelboken2016-09-02
Mycket väl framfört allt från scenografi, fotografi och specialeffekter till skådespel både ifrån Mowglis håll och rösterna (framför allt Bill Murray i rollen som Baloo). Det som föll mig minst i smaken var Kung Louies påträngande sång under filmens gång som inte alls kändes behövelig.

Suicide Squad2016-08-28
Som film, inte så jättebra. Krångligt klippt och menlös skurk. Dock så bygger den väldigt mycket på karaktärerna och hur de utvecklas under filmens gång. Det görs flitigt med mycket som händer i deras personliga livssituation. Dock skulle jag vilja ha en halvtimme längre film för bättre presentation av karaktärerna, lite mer lära känna Jokern och bort med de allt för hastiga sektionerna, annars bra film.

Ratchet and Clank2016-08-26
Svag trea... Spelen är helt klart bättre, dock en av de bättre filmerna baserat på ett tvspel

Gissa vem som kommer på middag2016-08-21
Aktuellt ämne och väl presterat från ensamblet. Det förutsägbara är dock det som drar ner betyget.

Öster om Eden2016-08-14
Varje scen med James Dean och Julie Harris var helt fantastiska. Dean har dessutom ett fantastiskt kroppsspråk.

Nästa sida »