Alla kommentarer avuncle_funk

Jönssonligan - Den perfekta stöten2015-05-26
Ettan är nära... Otroligt nära. (Precis som alla andra Jönssonligan filmer, denna gång fock på andra kriterier).

Escape from Tomorrow2015-04-25
Precis som många har skrivit i kommentarsfältet så är den intressant redan när man vet att filmen är inspelad i smyg på Disneyworld Florida utan tillåtelse. Men filmen har en del hämtat på klassiska sci-fi filmer från 50-talet Kamera arbetet efter de förutsättningar den haft så tycker jag definitivt den är mer än godkänt. Märker också att de ibland fått använda green-screen för att det är svårt att filma om scener på en plats det i princip är omöjligt att få tillåtelse att filma till filmproduktion. Filmen i sig underhåller första timmen medans sista halvtimmen egentligen bara är ett förlängt avslut i historien.

Det är aldrig för sent Larry Crowne2015-04-01
Tom Hanks som manusförfattare och regissör... finns väl bättre.

Sista natten med gänget2015-03-30
Fruktansvärt ointressant film. Hade förväntat mig lite väl mycket förmodar jag men börjar inse allt mer att komedier från 70-talet sällan är bra.

Ride Along2015-03-25
Inte värdelös. Men inte bra eller särskilt underhållande heller.

Walk of Shame2015-03-16
Tråkigt att Elizabeth Banks inte lyfts upp så mycket då hon är väldigt duktig komedi skådespelerska. Hon får dock bara medelmåttiga roller som "Walk of Shame". Att se henne i "40-year-old virgin" är ett visst bevis på att hon har talang. Hoppas casting ansvariga ser potentialen hos henne och kast McCarthy,

Gone Girl2015-03-15
Bra film, men kanske lite väl simpel? Kan ha att göra med att filmen inte är ett mysterium i sig då vi snabbt får veta hur allt egentligen ligger till. Men ändå väntar man in och frågar sig "vad kommer hända nu?" vilket alltid lyfter filmen. När det kommer till skådespelet är det bra, men jag tror att Affleck skulle kunna göra bättre eller till och med ersättas. Men stort sett mycket bra film.

Flygplan 2: Räddningstjänsten2015-03-11
Snyggare än första, snäppet roligare men ack vad den känns onödig, Ursäkter som "Det är en barnfilm" håller inte, Logistik och sammanhang är något som är otroligt viktigt i just barnfilmer. Ungar gillar eld, bilar och flygplan, men de är inte dumma för det. Kom igen Disney, skärpning.

Ida2015-03-08
Otroligt stilren film med fantastiskt foto. De konstiga vinklarna skadade inte det stilrena alls, snarare tvärtom. Ett bevis på att film inte bara är handling i dramat utan allt från ljud till ljus är minst lika viktigt.

The Imitation Game2015-02-18
Precis som flertal nämnt, den lyfter aldrig till en nivå utöver det extra. Men mycket välspelad och väl berättat. stark trea.

Sin City: A Dame to Kill For2015-02-14
Jag var otroligt rädd för att ogilla filmen just för min förälskelse till första filmen och att min hype har varit så stor nu i nästan 10 år. Filmen lämnar inte mig alls besviken. Jag märker hur kul det måste varit för dem alla att göra filmen.

Kingsman: The Secret Service2015-02-07
Mannen som gav oss Kick-Ass och den bästa X-men filmen hittills har nu tagit fram en del okända skådespelare, vassa scener med brutalitet och hög frekventa actionscener och en Colin Firth i högtrim i en helt hysteriskt underhållen film. Det fanns stunder då jag kände att jag var ensam med att tycka att vissa scener var hysteriskt roliga. Gillar du Kick-Ass så lär du definitivt gilla den här... Kan bli en personlig favorit (5/5) om nästa titt lyser densamma.

Livet é python2015-02-06
Blev mestadels besviken, men sketcher som "Self-defense class" och "twit of the year" är helt klart lysande...

Bron till Terabitia2015-01-30
Kanske den starkaste grund till filmtittande för barn. Starka skådespelare och fantastisk karisma. Helt fantastisk när det kommer till klyschor som framförs på ett lätt sätt och inte allt för sliskigt. Jag har personligen sett filmen förmodligen 4-5 ggr nu och grinar lika mycket varenda gången. Zooey Deschanel är som vanligt fantastiskt vacker.

Dum och Dummare 22015-01-28
Finner filmen mycket underhållande, men självfallet inte riktigt lika upp till första. Men om jag går på mina personliga förväntningar så stiger den högt. Märker att det faktiskt är samma team som första och den har en viss grad skratttillänglighet... MEN, kommer jag någonsin se om den? Nej.

Big Hero 62015-01-21
Fantastiskt rolig film. Sköna karaktärer och en aning klicheéfull. Men det ser inte jag som något negativt när det kommer till just denna film. Jag mådde bra när jag såg den och fick massvis med skratt. Så den håller definitivt för en rulle för alla. Det som hindrar den mot fyran är väl främst att jag glömde att det är Disney, vilket skapar obalans i känslan. Stark trea är inte illa pinkat heller dock.

Boyhood2015-01-19
På riktigt? Just tillägnat 160 minuter till att se en film om en persons uppväxt som inte är intressant... Fruktansvärt många upprepningar och ingen karaktär som säger något viktigt för att föra historien framåt. Apple-datorerna hade mer utveckling i filmen än någon annan.

John Wick2015-01-18
Bästa Keanu Reeves sedan The Matrix.

Tusk2015-01-18
Rag hyser stor respekt för Kevin Smith som gör film av det han själv vill och detta är inte ett undantag. Man märker snabbt att han har kul i regin och vet verkligen vad han gör, så regin är fantastisk på det sättet. Att allt är grundat på en spontan podcast idë som bara finns för skojs skull. MEN den är för lång. Hade filmen varit mellan 50 - 60 minuter lång så hade det varit riktigt bra. Kul att den finns och känns gött att Kevin Smith gör det han vill, men detta hade varit som sagt bättre som en kort novellfilm.

Guardians of the Galaxy2015-01-16
Kan väl börja med att uttrycka mig som så att filmen helt klart är överhypad. Däremot så finner jag filmen som riktigt bra. Fruktansvärt rolig i vissa stunder och helt klart ett äventyr. Däremot så finner jag övriga bifigurer som samma. Jag glömde ibland vem som var vem då de alla var i princip samma karaktär. Stark trea iallafall.

Pingvinerna från Madagaskar2015-01-14
Fruktansvärt trött på bifigurer som endast finns i filmer för scener att skratta lite till för att sedan fortsätta den riktiga historien får en egen film. DET ÄR INTE ROLIGT! Kaka på kaka liksom. Precis som pingvinerna var i Madagaskar var bifigurerna i denna film, roligare än allt det andra. Nä, TV-film.

Maleficent2015-01-14
Folk tycker den är bra... varför? Enligt kommentarerna är det för att den 1, är snygg, 2, Angelina Jolie är bra i rollen... De båda stämmer, men filmen är inte ett dugg spännande, varför? För att går för fort, helt plötsligt är där en drake som inte gör något alls i historien. Den där fågeln som Maleficent tar i hjälp av från början till slut är helt klart den mest onödiga karaktären... Att sedan kasta bort en så duktig skådespelerska som Elle Fanning i denna minimala roll utan mening är för mig en besvikelse... Nä, jag hade hoppats på mer.

Lucy2015-01-12
JAg hade hoppats på en "eh... okej?" film, vilket jag fick. En lättsmält film med snygg scenografi typisk Besson regi. Men som många säger i kommentarsfältet, den tappar otroligt mycket mot slutet.

Whiplash2015-01-11
ALLT sitter i filmen! Musiken, berättandet, skådespelet. Alla scener spelar roll för att lyfta Andrews personliga stadie. Att bära fram huvudkaraktären på detta sätt är för mig fenomenalt. Därav förtjänar den en femma. Inte sett så bra karaktärsutveckling på år! Sedan att Miles Teller lirar trummor på riktigt gör inte saken sämre.

The Expendables 32015-01-09
Mel Gibson är tydligen den enda som kan agera i filmen. Sedan har vi ju manuset, vilket alla karaktärer får dumma frågor att ställa, säga självklara saker. Det funkar inte att alla är lite av en comic relief när de har en självklar sådan. Det blir för mycket.... Sämst är nog Antonio Banderas med sitt fruktansvärda överagerande och Stallone som inte ger ett skit i sitt agerande. Nä, sämst i serien. Men i actiondelarna agillar jag den, den har en del h'ftiga scener, vilket är väl det filmen ska ha. Men de trötta skådespelarna gör att filmen får en tvåa.

The Interview2015-01-09
Nä, besviken. Istället för homoskämt som aldrig är roliga, bajs och prutthålsskämt låga som glocalnet och fruktansvärda skämt. "Filmen är ju kontroversiell", Team America gjorde det bättre.

Son of a Gun2015-01-06
Jag hade hoppats på att denna skulle vara lika överraskande bra som Kill the Irishman. Förhoppningar ger chansningar, en del får man ångra,,, Jag ångrade 90 minuter... De övriga 18 var helt okej.

Sex Tape2015-01-06
Ungefär vad du kan förvänta dig av en komedi med överskattade Cameron Diaz under 2000-talet.

Teenage Mutant Ninja Turtles2015-01-05
Karaktärsdragen finns kvar och det finns helt klart en del kul scener. Men Splinter såg fruktansvärd ut, bakgrunds historien till sköldpaddorna var bara korkat att de fördärvat. Nä en tvåa får den.

Divergent2015-01-04
Jag ser ingen som helst likhet mellan denna och Hunger Games, så hur många kommentatorer här fått det ifrån är för mig en fråga. Jag ser mer en mycket bra actionfilm om självinsikt. Om jag ska jämföra med något är det Cubic/Equalibrium och elevhemmen på Hogwarts goes violent.

« Föregående sidaNästa sida »