Alla kommentarer avMuskelkungen

Double Jeopardy2023-09-15
Kan inte förstå betyget på IMDB. Riktigt kass film, inte värd att slösa en tisdagskväll på. Visst, manuset är skrivet under gamla premisser, men det här håller inte. Nära kalkonstatus.

Fallet Collini2023-03-26
Stark trea.

The Girl in the Spider's Web2021-08-31
Jag (som bor i Gamla stan i Stockholm) måste ändå le glatt åt varumärkesplaceringen i neonljus.

Världarnas krig2020-10-08
Skrikigaste ungen i filmhistorien?

212020-03-05
SPOILERVARNING Killen med en IQ-kvot på 170 gömmer tio årslöner i cash ovanför en gipsplatta i taket. I sin studentlya. Svag trea.

Sicario2020-02-24
Äntligen en film bättre än en trea på en av alla dessa streamingtjänster.

Den of Thieves2020-01-25
Märklig film. Polisen skjuter magasin efter magasin med automatvapen mitt ibland vanligt folk.

All About Steve2019-05-25
När hon ramlat ned i hålet, varför fyllde de inte igen det med cement?

Narnia: Kung Caspian och skeppet Gryningen2017-09-28
Jag håller med de flesta kommentarerna nedan som ger filmen en 2:a. Ett problem för filmen är kanske att manus har en bok att rätta sig efter. Handlingen fungerar bra som bok men sämre i filmform. Jag ger ändå filmen en (svag) 3:a - för att jag älskade boken som barn och att den ändå funkar som en snäll matinéfilm. Och för Ripipip.

We Were Soldiers2017-08-20
Krigsfilm med de flesta standardinslagen. Funkar men inte mycket mer. Jag retar mig på att filmen är inspelad bland några kullar i USA som inte liknar Vietnam på något sätt. Det ger trovärdigheten en rejäl törn. Annars tycker jag många stridsscener är bra gjorda med inlevelse och känsla.

American Heist2017-07-14
Ingen i den här filmen känns riktigt trovärdig. Detta deppiga drama är känslolöst, fult, långsamt, händelsefattigt och dessutom förutsägbart. Inga bra förutsättningar för en film. Väldigt svag tvåa. Dessutom tycker jag det är falsk marknadsföring att ha med ordet "heist" i titeln då det enligt min mening inte är en heistfilm.

War Machine2017-07-04
Långsamt, pratigt, på gränsen till tråkigt. Men väldigt snyggt. Brad Pitt personifierar en tragisk gestalt, bitvis rörande men för mycket av parodi (springer som en gorilla och talar som en hes femåring).

The Trust2017-07-02
Väl långsamt tempo. Stackars Frodo tycker jag ofta får otacksamma roller - en apart typ som handlar irrationellt och som ingen kan förstå sig på. Varför? Är det pga hans ovanliga utseende? Nåväl, filmen tråkar ut mig, trots att "rififi" är en favoritgenre.

Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge2017-07-02
Helt OK äventyrsaction. Detta är min favoritgenre och därför får filmen en automatisk bonuspoäng som räddar tvåan till en trea.

London Has Fallen2017-04-18
Väldigt brutala avrättningar. Rakt på sak. Smaklös humor. Inga överraskningar. Terroristerna är typ 500 man, har mångmiljardbudget och kapacitet att slå ut en hel stad.

Johan Falk - Slutet2017-03-12
Skönt att det är slut.

Johan Falk - Blodsdiamanter2017-02-21
Väldigt ojämnt. Bitvis spännande och oberäknelig story, mullvadstemat gör det intressant. Stör mig på svaga skådespelarinsatser, t ex Meliz Karlge som Sophie. Jens Hulténs roll är ju högst osannolik men jag gillar hans lågmälda humor och nästan pilsnerfilmsvokabulär.

Johan Falk - Tyst diplomati2017-02-20
Nej, för mycket som inte funkar.

A Royal Christmas2017-01-07
Som så ofta i amerikanska produktioner är flera av huvudkaraktärerna otrevliga, mästrande eller rent elaka. Manliga huvudrollen är förvånansvärt loj. Det ger ingen känsla av romantik alls utan känns bara ledsamt och sorgligt. Såklart blir alla snälla, kära och glada de sista tre minuterna av filmen. Feelbadfilm blir det i mina ögon. Allt (inklusive Philadelphia) är inspelat i Rumänien.

The Man from U.N.C.L.E.2016-10-01
Hade missat filmens existens och blev klart positivit överraskad. Kul skådespelare, skön humor och snyggt fångad sextiotalssetting.

ARQ2016-09-28
Lågbudgetskit.

Watchmen2016-09-20
Lite sämre än väntat. Bitvis tråkig. Och soundtracket... inget fel på låtarna, många är mina favoriter, men - så mal placé. T ex Leonard Cohens "Hallelujah" vid en smått komisk kärleksakt. Naeh.

Hata Göteborg2016-06-26
+1 i betyg för Helsingborg som inspelningsplats.

Kalabaliken i Bender2016-06-25
Var tvungen att se denna parentes i svensk filmhistoria. Tänk vilka publiksuccéer detta skådespelarmenageri har fått till i andra filmer, och så detta... Får väl tacka annars totalt värdelösa tv4play för möjligheten att kunna kryssa av eländet. Nej, ingenting är bra med denna film! (Igår såg jag "Kocken", också Aréhn/Börjlind. Det är något solkigt och amatörmässigt över denna duo...)

Inte flera mord2016-06-06
Slår till med en generös trea för den mysiga "svensk Morden i Midsomer"-känslan.

The One I Love2016-05-12
Rena rama skiten. Långsam och tråkig.

Man on a Ledge2016-04-15
Njae, det håller ju inte riktigt. Men det är mestadels spännande, mycket action. Får en trea som den inte riktigt förtjänar för att jag har en speciell dragning till heistfilmer.

Flykten från Alcatraz2016-03-09
Inte så spännande egentligen. Lite väl mycket bastuklubbskänsla. Var alla banditer gamla pälsbevuxna gubbar på sextiotalet?

Adele och mumiens hemlighet2016-02-07
Jag gillar äventyrsgenren och läste seriealbumet för länge sedan. Mycket välgjord film, medryckande. Lite för mycket franska barnsligheter och flamsande för min smak. Det får gärna vara roligt men överflödigt trams sänker betyget något.

The Way Way Back2016-02-05
En bagatell. Delvis bra skådespelarjobb och ganska feelgood utan värsta sockret. Men jag tycker ändå det är en svag tvåa. (Rek 4)

Nästa sida »