Alla kommentarer avfredagsfil

Boyz n the Hood2020-11-13
30 år gammal film och mer aktuell än någonsin?

En enkel till Antibes2020-10-10
Bra manus och och idéer. Taube spelar bra men de flesta andra skådespelarinstserna är tyvärr undermåliga. Ändå sevärt!

The Shape of Water2018-04-07
Snygg idé, men lånar lite känslan från Amelie? Karaktärerna är överdrivna och inte särskilt intressanta. Engagerar inte. 3-

Wonder2018-02-17
Första halvan är en stark fyra, filmen skulle varit en halvtimme kortare!

Hip Hip Hora!2017-12-16
Ca 10 år sedan betygsatte jag med en tvåa. Filmen är nu förmodligen mer aktuell än någonsin med tanke på avslöjanden i media på sistone, och den väcker starka känslor!

Victoria2017-10-21
Hade ingen aning om vad filmen skulle handla om innan det började, men direkt kändes spänningen och känslorna byggdes upp. Förvånansvärt verklig "teater" i vitt skilda miljöer. Blir svårt att varva ner nu efter filmen!

Wind River2017-10-14
Vissa riktigt köttiga scener, han har bra kaliber i ammon. Länge sedan jag såg en så bra thriller!

Beach2017-09-11
De ballar ur!

Passengers2017-04-15
romantisk komedi, najs!

Paterson2017-01-06
Tråkiga karaktärer och helt ointressant i min värld, utfaller tyvärr pretentiöst och intetsägande... tillochmed skämten var tråkiga (skulle man skratta åt tjejens påhitt?). Enstaka trevliga scener var från bussen och baren.

Eldflugornas grav2016-11-27
En otroligt melankolisk och annorlunda berättelse om två barn som får klara sig själva i krigets verklighet. Skildringen hinner inte bli så djup, kanske är det animeformatet som hämmar?

Jakten på Röd Oktober2016-10-16
Aldrig någon riktig stämning. Halvdan hollywoodproduktion, se das boot istället!

Sing Street2016-08-25
Stark fyra eller femma tillochmed. Se den

Återträffen2016-05-15
Både spelfilmen och efterdyningarna är hemskt välgjorda. Fantastisk prestation att fånga det här på film. Något som är så vanligt och som det talas så lite om. Jag tror alla har något minne av att man har utsatt ngn person för trakasserier, blivit vittne till detta, eller själv varit den här personen. Det som kanske är mest intressant är att ingen tar ansvar i efterhand, det handlar ju om vuxna människor men uppenbarligen har inte så mycket ändrats. En film som väcker tankar, rekommenderas starkt!

Flickan som lekte med elden2016-04-08
Okej filmatisering på ett väldigt bra bokserie. Det bästa är ju Naomi Rapace och Stockholmsmiljöerna! Mikael Nykvist är väldigt tråkig och ointressant tyvärr.

The Lady in the Van2016-03-22
Man fick ha lite tålamod men det var värt det! Rolig och lite annorlunda film

The Duke of Burgundy2015-12-08
Psykologiskt relationsdrama i en film med bara kvinnor och väldigt snyggt foto. Kommer inte riktigt ända fram.

Den sista färden2015-11-24
Inte fult gjord, man får bara acceptera den gamla stilen! Fin känsla i filmen, fin kontrast mellan den mäktiga naturen och människans meningslösa dumheter. Vi förstör naturen och vi förstör varandra.

Into the Wild2015-07-31
Fotot är otroligt vackert! Fin kontrast mellan dramat, eller människans "små" problem, och den mäktiga naturen.

Mandarinodlaren2015-07-21
Scenen vid lägerelden är underbar!

Elling2015-06-21
Mer nordisk film åt folket!

Utan nåd2015-06-18
Filmen har potential men på slutet lyckas de inte alls knyta ihop säcken. Besviken!

Samba2015-04-19
Bra film, skön blanding av allvar och komedi.

Cinema Paradiso2015-03-27
Jämfört med de flesta romantiska komedierna från Hollywood är det här en 10a :) Underbar!

Min granne Totoro2015-03-21
Otroligt fin film, rekommenderas starkt! Men kanske lite mer med mindre barn som målgrupp jämfört med till exempel "Prinsessan Mononoke".

Blå är den varmaste färgen2015-01-30
Otroligt fin filmad! Äkta!

John Wick2015-01-22
Hjärndött - det är inte ens roligt!

Wild Tales2015-01-15
Otroligt bra! Precis min humor som inte bara ger skratt utan även lämnar mycket till eftertanke.

Gods2014-11-17
Fin film med mycket humor och känsla. Tomasz Kot gör rolllen som dr Religia otroligt bra! Lite väl mycket drama runt det medicinska, en del är väldigt överdrivet, men i helhet en sevärd film. Stabil fyra.

Torka aldrig tårar utan handskar2014-06-24
Två första avsnitten var fyror, sista avsnittet en femma! Otroligt bra och välgjort.

Nästa sida »